lördag 5 mars 2011

19

Blue mountains är grymt! Är glad att vi åkte hit även fast jag inte har en aning om hur Tasmanien ser ut :)
Vi har haft ett par riktigt bra dagar är, har vandrat 4 dagar i streck nu, och varje "walk" har varit en bra bit över milen om inte mer! Är så skönt att vara ute o hajka såhär, avslappnande liksom :)
Jonas o jag har vart ute och kollat på do flesta turistplatserna här, men igår fick Jonas ont i ryggen så han stannade hemma och jag begav mig ut på en egen liten tur! Pluggade in hörlurarna och begav mig ut till något som hette castle ruins!
Grym väg dit, inte alls någon utgrävd stig eller nått, utan man fick hoppa runt, slänga sig för att komma över och rung vissa grejer! Kändes verkligen som man var ute på en riktigt hajk! :)
Några timmar senare så var jag framme, och någon slotts ruins var det ju inte haha, utan en stor sten bara! Men men, jag klätrade upp på stenen och satt där och njöt av utsikten ett tag :) på vägen tillbaka så kom jag ifatt wn äldre snubbe som varit ute och hajkat till ett annat ställe, så jag gick o pratade med honom ett bra tag, mkt trevligt! Vi besteg en stor trappa som ledde till en liten skogsväg. Väl där uppe lyckades han fixa skjuts in till stan av ett par som stog vid en parkering, dom erbjöd mig skjuts men jag hoppade det eftersom jag ville gå :)










Three sisters från trappan
































Three sisters igen
































Castle ruins!


Utsikten ifrån stenen

- BBL

Location:Katoomba St,Katoomba,Australien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar