lördag 23 oktober 2010

2

Kom hem ifrån jobbet för ett tag sen, lite små seg sådär. Jag och två andra som också kom ner med work and travel tog en pizza på ett ställe som skulle vara riktigt bra, haha pizzan smakade knappt någonting? Vi satt o snackade medans vi åt att kvalitén på maten här nere är crap, maten ute kostar skjortan men smakar lika mycket som en bit wellpapp, även den så kallade snabbmaten som borde vara billig. Så vi satt o rabblade upp all mat som vi saknade, helt galet att efter redan en vecka så saknar man redan maten hemma. Jag kom fram till att jag nog saknar riktigt ordentligt lagad mat, vilket får mig o tänka på farmors mat. Farmors mat är bäst :) Ändå trivs jag här nere, Sydney är riktigt mysigt, man har redan kommit in i stan, man vet var alla nödvändiga butiker ligger och så. Imorgon ska jag nog också jobba, dom frågade om jag kunde tänka mig o jobba fast det var söndag, egentligen hade vi planer på att dra ner till beachen, men det ska ändå regna imorn så varför inte. Bättre att käna lite pengar än att vara inne i stan och slösa dem haha! Tror dom gillar mig på jobbet, har redan kommit in i gänget och allt flyter på riktigt bra! Vet inte om jag skrev det i förra inlägget men vi monterar och sätter ihop juldekorationer till stora varuhus här i Sydney. Det känns helt sjukt att hålla på med julpynt när det är 28grader utanför!

Ska nog sova en liten stund nu, ligger o lyssnar på musik, Oskar Linnros i hörlurarna. Riktigt bra musik, sommaren'10 hemma i Sverige, mkt bra sommar med mycket fina minnen :) ska hoppa in på Skype om ett tag o prata lite med Malin.

Natti.









Location:Rawson Pl,Haymarket,Australien

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du kommit in i gänget på jobbet. Ska se om jag kanske kan skicka ner lite gott till dig med Jonas när han kommer. Du får önska dig :)

    Om inte farmor lyckas läsa här så ska jag hälsa henne att du saknar hennes mat. KRAAM

    SvaraRadera