fredag 7 januari 2011

8

Nu har jag inte skrivit på riktigt länge, har varit så mycket i görningen så har helt glömt bort att blogga! :)

Julafton var en riktigt trevligt dag som jag spenferade hemma hos mina norska vänner. Dom bjöd på middag och det var riktigt trevligt! Vi satt o spelade spel och satt uppe riktigt länge :) Juldagen spenderades på 2 ställen, på dagen var jag och några till nere på en strand som heter Tamarama, våran absoluta favorit, vi var där till runt 4. Sedan skulle dom andra hem och jag skulle vidare till Coogee vilket är en strand lite längre bort o träffa lite folk från jobbet som hade styrt en liten grillgathering. Det var fullproppat med folk i parken o alla skulle grilla! Det var en riktigt skön stämning! Efter en stund så hittade Malin mig, en kompis som kom ner med samma flyg som mig, hon var där med sin syster, Matilda och massa andra svenskar. Det visade sig att dom hade suttit precis bakom mig hela tiden haha, så jag satt o spelade kort med dem och sen blev klockan mkt och vi rörde oss hem till dem för tjejerna skulle vidare ut så dom skulle byta kläder :)

Mellandagarna bestog bara av jobb, vi var runt i hela Sydney och tog ner massa julpynt. Det var riktigt kul faktiskt! Vi åkte till ett ställe som heter Charlestown, det ligger i Newcastle som är ca 2h bort. Där spenderades 2 hela nätter så vi bodde på hotell o det var riktigt nice :)
På vägen hem ifrån Charlestown visade sig att dom jag skulle få bo hos ett par dagar eftersom alla vandrarhem var fullbokade inte kunde ha mig där pga strul med hyresvärden. Så Danielle en av cheferna lät mig slagga hos henne ett par dagar, är verkligen så innerligt tacksam att hon ställde upp med så kort varsel!
Så bodde hos henne fram till den 2a, det var riktigt trevligt! :)

På nyårsafton så var jag återigen med mina norska vänner. Halva gänget var uppe med tuppen för att dra till botaniska trädgården för att få en så bra plats som möjligt inför kvällens fyverkerier. Dom hade spärrat av hela parken förutom ett litet område där de bara tog in ett visst antal tusen människor :) inne på området hade dom massa mat osv. Alla blev skitarga när vi märkte att det inte fanns någon ofentlig vattendepå utan att man var tvungen att betala för vattnet? Helt sjukt, 2dollar för flaskor under 600ml, och 3dollar för allt uppåt. Men man kunde även köpa en sovenirflaska för 15dollar som man kunde fylla på hur mkt som helst gratis haha så fel, men vi köpte en flaska iaf för bi behövde ju vatten.

Fyverkerishowen bestod av 2 shower, en som var vid 9 tiden för dom "yngre" tydligen, och sen den stora vid 12 slaget såklart! Fick tyvärr inga bilder på första showen eftersom mitt batteri i mobilen var nästan dött, och ville spara till den stora showen. Men efter dom hade kört första showen så tändes alla båtar i hamnen och det var så sjukt härligt! Fick lite bilder på det :)
Huvudshowen var helt galen, den höll på i ca 12minuter! Haha helt villt! Jag ångrar inte att jag var kvar i city för att se det istället för att vara nere på Bondi!




Tamarama beach :)



Coogee






Denna dag var lite lustig, hade jobbat på dagen och var på väg hem från en öl nere på stan med finnarna, passerade mina kollegor som jobbade på ett annat ställe, stog o pratade med dem en stund och frågade om dom behövde hjälp, och det gjorde dem. Så en kväll som skulle bestått av ledighet, blev en kväll med jobb i ösregn! Men det var riktigt kul och teamleadern uppskattade att jag hjälpte till så mkt så han gav mig 2 1/2 timme extra haha! Det gillas!


Utsikten från hotellrummet.


Godis är inte billigt här nere :p


Balkongen hemma hos Danielle.


Harbour bridge på dagen.


Kvällen


Gott nytt!






Gårdagen spenderades hemma hos Jonas och Rasmus, vi satt ute på deras balkong stortsett hela dagen, för att lite senare dra in till city för fest :)
- BBL

Location:Balfour St,Chippendale,Australien

1 kommentar:

  1. Kul med nytt inlägg lillebror! Massor med kort också. Men det verkar bli dålig kvalite när du lägger upp dem här?? Konstigt!

    Jag förstod aldrig att det var din chef du bodde hos. Shit vad snällt av henne. Bra folk det där!

    SvaraRadera